Blog & Podcast
Lees & luister hier al mijn tips op het
gebied van branding, marketing & webdesign
#117 Wat is goede hosting en waar moet je opletten bij het afsluiten
In deze aflevering duik ik samen met Raoul Heijsen in de wereld van hosting en domeinnamen. We bespreken waarom het kiezen van de juiste hostingprovider en een goed domein zo belangrijk is voor je website en wat je absoluut niet over het hoofd mag zien.Raoul deelt...
#116 Conversie Killers Serie – Zie Ik Voldoende Bewijs Op Je Website
Vertrouwen is alles als het gaat om online verkoop. Bezoekers willen weten of ze jou kunnen vertrouwen voordat ze een aankoop doen of contact met je opnemen. Helaas zie ik vaak dat websites niet genoeg bewijs leveren. Denk aan klantreviews, testimonials, case studies,...
#115 Conversie Killers Serie – 6 Dit Kan Klanten Echt Afschrikken
Vakjargon is een van de meest voorkomende valkuilen op websites. Het voelt misschien logisch om bepaalde termen te gebruiken die voor jou als expert vanzelfsprekend zijn, maar voor je bezoekers kan dat juist verwarrend zijn. Als je site te ingewikkeld of...
#114 Conversie Killers Serie – 5 Visueel Aantrekkelijk Of Visuele Afleiding?
Beelden kunnen je website maken of breken. Ik zie vaak dat websites overladen zijn met mooie, maar inhoudsloze plaatjes, of juist te weinig visueel materiaal bevatten en eruitzien als een soort lang Word-document.Beelden kunnen je website maken of breken. Ik zie vaak...
#113 Conversie Killers Serie – 4 Stop ❌ Met Het Verkopen Van De Methode!
Een van de grootste fouten die ik vaak zie op websites, is dat er te veel focus ligt op de methode in plaats van het resultaat. Maar denk eens aan jezelf als klant: wat wil je liever weten? Hoe iemand iets doet, of wat het eindresultaat voor jou is?'Verkoop niet het...
#112 Conversie Killers Serie – 3 Het Grootste Gemis Op Veel Websites
Wat is het doel van de pagina’s op jouw website? Weet je dat? En, minstens zo belangrijk, weet je bezoeker dat ook? 🤷🏼♀️Ik zeg altijd, een pagina mag alleen op je website staan als hij ook een duidelijk doel heeft. Niet omdat je het leuk vindt om daar iets over te...
Dream Brand Podcast#111 Conversie Killers Serie – 2 Waarom De Titels Op Jouw Website Niet Werken
Je hebt uren, misschien wel dagen, besteed aan het perfectioneren van je website. 🖥️ 😅 Elk woord zorgvuldig afgewogen, elk antwoord helder en uitgebreid uitgewerkt. De tekst straalt professionaliteit uit, en je bent ervan overtuigd dat alle mogelijke vragen van...
110 Conversie Killers Serie – 1 De Eerste Vraag Die Je Bezoeker Zichzelf Stelt
De eerste vraag die je bezoeker zichzelf stelt is: “Ben ik hier goed?”.Het moet dus meteen duidelijk zijn wat je aanbiedt en waar je hem of haar mee kunt helpen, nog voordat ze ook maar naar beneden scrollen.Mensen beslissen namelijk binnen 3 seconde of ze op je...
Dit zijn de blinde vlekken die iedereen heeft (ja ook jij!) als je teksten voor je website gaat schrijven.
Zeg ik heel overtuigend... Maar heel eerlijk, ik weet dat ik ze ook heb. Iedereen heeft blinde vlekken, die een ander gewoon veel beter ziet. Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat ik nergens deze ‘fouten’ op mijn website maak. Ik had afgelopen...
108 | Bang dat je niet technisch genoeg bent om zelf je website te maken, luister dan dit!
Deze is voor jou als jij denkt dat je niet technisch genoeg bent om zelf je website te maken… In deze aflevering bespreek ik hoe belangrijk het is om een positieve mindset te hebben wanneer je aan nieuwe technische uitdagingen begint, zoals het maken van je eigen...
107 | 3 Tips die gelijk kan toepassen om beter gevonden te worden in Google
🖥️ Je gloednieuwe site is eindelijk af en je hebt hem live gezet! Yes! 🥳 Je gaat meteen naar Google om te kijken of je al gevonden wordt, maar als je jouw bedrijfsnaam intypt komt hij gewoon niet te voorschijn! Hoe kan dat nou?! 🤷🏼♀️ Mensen denken vaak dat je website...
106 | Als ik vandaag met een nieuwe website zou starten, dan is dit wat ik zou doen!
Ik heb mijn bedrijf sinds 2009 en heb inmiddels heel veel mensen zien starten met hun website. Ik heb veel mensen zien slagen, maar ook veel mensen enorm zien struggelen. En natuurlijk is de een er gewoon beter in dan de ander, maar er zijn ook echt cruciale dingen...
Heb jij weleens iets gekocht van een website die nog op coming soon staat?
Nee, natuurlijk niet... Zo'n website vertelt je helemaal niets over de dienst of het product van hebedrijf. Dus waarom zou je ook? Ik zie veel ondernemers maanden, soms zelfs jaren sleutelen aan die website om hem helemaal perfect te krijgen en in de tussentijd blijft...
#105 Dit zorgde ervoor dat ik eindelijk mijn omzetplafond kon doorbreken
Jarenlang draaide ik dezelfde omzet. Een prima omzet hoor, maar ik wilde groeien. Dat lukte me steeds maar niet. In deze podcast en blog deel ik heel open wat ervoor zorgde dat ik na jaren eindelijk mijn omzetplafond doorbrak. Oke, dit is misschien niet de podcast of...
#104 | De 2 belangrijkste ingrediënten van een website die klanten oplevert!
Yes, eindelijk weer een nieuwe podcast! Als je 40 uur in 3 dagen probeert te proppen, dan moet je toch ergens iets skippen. Nu heb ik een paar extra handjes voor klantenservice, dus weer meer tijd en ook inspiratie om content te maken. De inspiratie voor deze podcast...
Hoe kun je lettertypes combineren voor je website? (Google fonts)
In dit blog ga ik het met je hebben over iets dat vaak over het hoofd wordt gezien, maar stiekem super belangrijk is: lettertypes op je website! Ik weet het, het klinkt misschien als iets kleins, maar geloof me, het juiste lettertype kan een wereld van verschil maken....
#103 Wat ik leerde van mijn callcenter baantje over verkopen
In deze aflevering gaan we het hebben over wat ik geleerd heb van mijn callcenterbaantje over verkopen. Hoewel dit misschien niet direct gerelateerd lijkt te zijn aan branding, webdesign of marketing, geloof ik dat er veel waardevolle lessen te halen zijn uit mijn...
#99 | Dit is waarom ik vind dat je als kleine ondernemer zelf je teksten moet schrijven
Wat ik vaak hoor, is dat mensen het lastig vinden om de teksten voor een website te maken. Het bepalen van de inhoud kan een struikelblok zijn. Velen geven de voorkeur aan uitbesteden, maar in deze podcast vertel ik waarom ik daar geen voorstander van ben. Vooral als...
HOW TO VIDEO: Hoe plaats je Google reviews op je WordPress website?
Waarom zou je dat willen? We weten inmiddels allemaal dat het laten zien van reviews op je website een grote bijdrage levert aan of mensen wel of niet kopen. Jij kan wel zeggen dat jouw product of dienst goed is, maar we vinden anderen die dat zeggen toch wat...
#98 | Dit is wat ik nog veel fout zie gaan als het gaat om je ideale klant aanspreken
In deze podcast wil ik het hebben over de taal en spreekstijl van je ideale klant. Hier krijg ik veel vragen over, omdat mensen vaak denken in termen van demografie, zoals leeftijd en geslacht, wanneer ze aan hun ideale klant denken. Maar ik wil je laten zien dat het...
#97 | Gratis vs. betaald
In deze podcast wil ik het met je hebben over een vraag die ik best vaak krijg, of met enige regelmaat hoor. En dat is, "Hey, adviseer jij om eerst aan de slag te gaan met een gratis template?" Ja, dat is natuurlijk wel een beetje partijdig, want ik verkoop betaalde...
#96 | Waarom je als starter een hele specifieke klant moet hebben
Een cruciaal aspect van het opzetten van een succesvolle start-up: het bepalen van jouw ideale klant. Ik ga je uitleggen waarom het hebben van een specifieke doelgroep essentieel is voor het aantrekken van klanten en het opbouwen van jouw merk. Ik deel mijn inzichten...
#95 | Ik kan het zelf wel…
Ik schrijf dit bericht terwijl ik nu al een tijdje in het snikhete zwembad zit, om te kijken naar de zwemles van mijn zoon. Ik moet eerlijk toegeven dat anderhalf uur in deze benauwde ruimte best een uitdaging is… 😅 Natuurlijk heb ik het ervoor over, want het is...
94 | Website zelf bouwen of uitbesteden
In deze aflevering geef ik antwoord op de meest gestelde vraag. Moet je je website zelf bouwen? Of kun je het toch beter uitbesteden? Van welke factoren dat afhankelijk is en wat ik vind dat iedere ondernemer moet kunnen als het gaat om zijn of haar website. 🖥️...
#93 | We zijn niet allemaal beige
Een tijd geleden waren gouden spetters in je branding helemaal hip. Overal zag je gouden spetters. Toen werd het ineens allemaal pastel, iedereen had pastel. Nu zie je veel aarde tinten en dan met name beige, dat is echt dé kleur van het moment. Ikzelf vind beige ook...
91 Als Iets Niet Gelijk Lukt, Dan Faal Je Niet, Dan Ben Je Aan Het Leren!
Waarom zien we grote doelen als het bouwen aan je business, het maken van een website, afvallen, etc. als iets heel zwaars. En als we even de mist in gaan, zijn we meteen mislukt of hebben we gefaald. In deze podcast deel ik een andere kijk, die je gaat helpen om dit...
92 | Bootcamp je staat natuurlijk te popelen
Als je je ergens voor ingeschreven hebt wil je natuurlijk het liefst gelijk starten. 🤗 Maar als de training of cursus op een vaste datum begint, dan kan dat niet. Ik snap dat. Daarom heb ik voor de deelnemers van de Bootcamp alvast wat video’s gemaakt, waardoor ze al...
#90 | Dit is wat goede branding voor je kan doen
Denk je erover om een beige huisstijl te doen? Je ziet dat veel voorbij komen en je vindt dat zo mooi, dus je wilt dat ook? Maar denk je dat je dan opvalt? Think again... als je hetzelfde doet als iedereen, dan ga je op in de massa. Durf anders te zijn, durf af te...
89 waarom je als kleine ondernemer je website zelf moet maken.
“Ik had meerdere offertes opgevraagd, ook bij websitebouwers die de site voor me zouden bouwen. Maar nu ik hem zelf gemaakt heb ben ik niet alleen mega trots, maar ook super blij dat ik het zelf kan. Dat geeft me zoveel flexibiliteit in de toekomst als ik eens wat...
88 | 4 Redenen waarom jouw websitebezoeker niet koopt
“Ik zie in mijn statistieken dat er best veel mensen op mijn website komen, maar ze kopen zelden” Dit is wat een onderneemster laatst tegen mij zei. Heel fijn al die methodes om te zien hoeveel websitebezoekers je hebt, en welke pagina’s ze bezoeken. Maar als ze dan...
#87 Mijn inzichten na 2 weken iedere dag live op Insta
Challenge: Je gaat 2 weken lang iedere dag live op Insta om iets te delen met je volgers. Zou jij het doen? Mijn business coach heeft me uitgedaagd om dit te doen. Waarom? Om het commitment met mezelf aan te gaan, nog comfortabeler te worden met zichtbaar zijn en ook...
#86 dit zorgt voor een mega groei in je onderneming
“Ik ben gewoon niet technisch…”, “Ik kan geen teksten schrijven hoor” of “sales is niet zo mijn ding…” Die laatste had ik een tijdje geleden kunnen zeggen. Dit zijn alleen allemaal uitspraken die je niet verder helpen. In deze podcast deel ik een inzicht met je die...
85 deze methode helpt je om je ideale klant nog beter aan te spreken
"Maar ik heb toch best wel verschillende klanten. Ik heb echt geen idee hoe ik ze allemaal aanspreek?" Dit zei mijn klant tijdens onze kick-off call voor haar nieuwe website. En ik begrijp haar, want je klanten zijn allemaal anders. maar toch hebben ze ergens een...
84 Gratis moet je ook verkopen…
“Sinterklaasavond kom er weer aan! Ik heb er een heel leuk blog over geschreven. Je leest hem op mijn website.” Als ik dit schrijf, ga jij dan mijn blog lezen? Oké, iemand die niets met Sinterklaas heeft die gaat hem zeker niet lezen, maar zelfs al had je er wel wat...
83 | 4 Redenen waarom jij je website niet afkrijgt of überhaupt niet start
Ben jij ooit enthousiast gestart aan het maken van je website, maar moet hij nu nog steeds afgemaakt worden? Of heb jij in het verleden een website gemaakt en was dat zo’n lang en moeizaam project dat je er maar niet meer aan begint om een nieuwe site te maken en je...
#82 | Waarom je urgentie MOET creëren in je aanbod?
Urgentie creëren in je aanbod. Je hebt het vast weleens gehoord. Waarom moet je klant nu kopen. Give them a reason to buy. Zo'n dag als Black Friday is een manier om urgentie te creëren. Je geeft een mooi aanbod waar een einddatum aan zit. Als je nu niet koopt dan ben...
#81 | Wat Zijn Goede Titels Voor Je Website
Titels als alleen iets van ‘aanbod’ of ‘over mij’ kunnen echt niet meer. Dat kan wel wat triggerender toch? Maar wat zijn nou goede titels? En zijn jouw huidige titels wel goed genoeg? In deze podcast deel ik 5 vragen die je helpen om erachter te komen of jouw titels...
#80 | Deze 3 Dingen Heb Je Nodig Voordat Je Een Website Kunt Maken
Wil jij starten met het bouwen van een website? Zorg dan dat je deze 3 dingen geregeld hebt voordat je begint met bouwen. Want niets irritanter dan dat je alles nog bij elkaar moet zoeken precies als je het nodig hebt. Een goede voorbereiding is het halve werk. Heb je...
#79 | 3 Inzichten Van De Kick Off Met Veronique Prins Die Ook Waardevol Zijn Voor Jou
In de beschrijving van mijn podcast kun je het al lezen. Deze podcast gaat over branding, marketing, webdesign en het najagen van je dromen. Dat is waar deze podcast over gaat. In het kader van het najagen van mijn dromen ben ik in een coachingstraject gestapt bij...
#78 | 5 ingangen voor goede blogs, die ook goed zijn voor je vindbaarheid in Google
Wat zijn nou goede onderwerpen om over te bloggen? Die niet alleen interessant zijn voor je potentiële klanten, maar ook goed zijn voor de vindbaarheid in Google. In deze podcast geef ik je 5 ingangen, waar jij lekker op kunt brainstormen. 💻 Wil jij nu doorpakken? En...
#77 | 10 Tips Voor Een Gebruiksvriendelijke Website
Dat het belangrijk is om een gebruiksvriendelijke website te hebben, dat vind je ongetwijfeld heel logisch. Maar wist je dat dat niet alleen belangrijk is voor de goede ervaring van je websitebezoeker? Het is ook nog eens heel belangrijk voor de zoekmachines. Die...
#76 | Laat Perfectionisme Los En Gooi Die Website Of Salespage Online!
Ik wil eerst de over mij tekst nog even finetunen of ik wil eerst nog iemand de hele site laten nakijken... Er zijn wel duizend redenen waarom je die site of salespage nog niet online zou moeten knallen. Maar het zijn allemaal excuses. Laat dat perfectionisme nou eens...
#75 | Dé Reden Waarom Je NOOIT Teveel Bent Voor Jouw Ideale Klant
"Ik ga niet nog een keer mailen hoor. Ik heb het nu al een keer gezegd, nu ligt de bal bij haar." Of "Ik heb mijn aanbod al gedeeld op social media, als ik het nog eens deel, dan ben ik te verkoperig" In deze podcast leer ik je waarom je nooit te vaak je aanbod kan...
#74 | Dit Is Waarom Je Echt Een Hele Specifieke Klant MOET Kiezen
"Maar als ik een hele specifieke klant kies, dan stoot ik toch heel veel mensen af? heb ik dan niet juist minder klanten?" Nee, zeker niet! Juist niet. Je krijgt echt veel makkelijker klanten en ook meer. In deze Podcast leg ik je uit waarom. 💻 Wil jij nu...
#73 Kies Jij Kleuren Die Psychologisch Werken Op Je Site Of Ga Jij Voor Identiteit?
Ik krijg weleens de vraag of ik voorstander ben van werken met psychologische kleuren. Zo beweerd men bijvoorbeeld dat er eerder op de koop knop gedrukt wordt als hij groen is. En omdat we rood met stoppen associeren, zou dat ons tegenhouden om te drukken. Of dat een...
#72 Waarom Je Juist WEL De Pijn Van Jouw Klant Moet Benoemen!
"Ik richt me liever op het verlangen van mijn potentiële klant. Dat is wat aardiger en positiever. Ik wil mijn klanten niet gelijk zo confronteren" In deze podcast vertel ik je waarom dit de reden is dat je minder verkoopt. 💻 Wil jij nu doorpakken? En alles leren over...
#71 | Waarom Je Je Als Kleine Ondernemer Niet Blind Moet Staren Op SEO
Ik krijg echt heel vaak de vraag wat je kan doen om beter gevonden te worden in zoekmachines zoals Google. En ja, het is fijn als je goed gevonden wordt. Maar ik heb soms het idee dat kleine ondernemers daar super veel tijd aan spenderen en dat dat uiteindelijk niet...
#70 | Dit Is Waarom Jouw Weggever Niet Werkt!
Ik wil ook graag een weggever op mijn site! Hoor ik vaak van nieuwe klanten. Een weggever kan heel goed werken, maar alleen als je hem op de juiste manier inzet. In deze podcast vertel ik je wanneer een weggever niet werkt en hoe je het dan wel aan moet pakken. 💻 Wil...
#69 | De valkuil waar ik steeds weer intrapte… (en jij misschien ook wel)
De mensen die mij volgen op social media kan het bijna niet zijn ontgaan… ik ben afgelopen week 2 dagen naar het event van Veronique Prins geweest. (Voor de mensen die haar niet kennen, zij is dé kick als business coach van Nederland) Wat was dat een beleving! Ik weet...
#68 | 5 Dingen Waar Je Per Direct Mee Moet Stoppen Op Je Website
Deze dingen kunnen echt niet meer op een website... Luister om te ontdekken of jij je schuldig maakt aan 1 van deze missers en wat je dan wel kan doen! 🖥️ GRATIS E-book download: 7 tips om jouw website te professionaliseren:...
#67 | 3 Manieren Die De Doorslag Geven Om Te Kopen
In mijn vorige podcast had ik het over dat wij mensen 3 verschillende manieren hebben hoe wij onze informatie het liefst ontvangen. Er zijn ook 3 verschillende manieren die de doorslag geven om te kopen. De een gaat aan op emotie, de ander gaat aan op logica en weer...
#66 Spreek Je Wel Alle Types Aan Op Je Website
Wij mensen zijn allemaal verschillend en er zijn dan ook verschillende manieren waarop wij informatie tot ons nemen. Of waardoor we getriggerrd en geraakt worden. Zelf ben je ook 1 van de drie types en dat is nu net de valkuil bij het maken van je website. Als jij en...
#65 | Wat Je Als Ondernemer Kan Leren Van Avonturenboerderij Molenwaard
Soms zie je ondernemers die het helemaal snappen! Die de marketing en de branding echt tot in de puntjes kloppend hebben. Wij waren onlangs met ons gezin op Avonturenboerderij Molenwaard. En hoe zij alles aanpakken is een inspiratie voor jou als ondernemer. Ik deel...
#64 | Je moet niet kopiëren, maar modelleren
Zeg eens eerlijk… Heb jij weleens iets gekopieerd van iemand anders? Ik had onlangs zelf te maken met iemand die al mijn teksten en ook een deel van mijn vormgeving gekopieerd had. Ik schrok me kapot. Ik voelde me echt bestolen. De reden dat ik dit met je deel is...
#63 | 3 tips om jouw DIY website te professionaliseren
Je hebt je website zelf gemaakt, je was er echt heel trots op. Maar je merkt dat hij nu niet meer zo goed past. Je bent misschien een beetje doorgeslagen in kleurgebruik. Ook de foto’s matchen niet echt met elkaar. Een echte stijl is ver te zoeken. Er zit totaal geen...
#62 Hoe lang blijf je nog zo doorgaan?
Ik spreek best vaak ondernemers die zeggen dat ze heel graag een website template van mij zouden willen, maar dat dat nu financieel nog niet haalbaar is. Dus dat ze het toch nog maar even zelf gaan proberen. Of “het liefst zou ik je vandaag nog inhuren om mijn website...
#61 | Onthoud dit handige ezelsbruggetje en je hebt altijd een killer verkooppagina!
Al mijn klanten kunnen het inmiddels wel dromen. Je moet niet het vliegtuig verkopen, maar de bestemming. En ja, ik zie het veel van mijn klanten netjes doorvoeren op hun homepage, hun keiharde salespagina's. Maar op een 'gewone' productpagina, zitten ze dan ineens...
#60 | Hoe kies je het juiste systeem voor je website? Waar moet je op letten?
Je wilt een website voor je business. Of je wilt misschien switchen omdat je niet tevreden bent over je huidige systeem. Maar waar moet je op letten? Er zijn namelijk zoveel mogelijkheden op het gebied van websites. Hoe kies je nou het juiste systeem?In deze podcast...
#59 | Hoe schrijf je concrete en duidelijke teksten voor je website?
“Wil jij weer in je kracht staan? Samen komen we tot de kern en zorgen we ervoor dat je nu echt next level kan gaan!” Snap jij wat hierboven staat? Of misschien kan je hier wel een invulling aan geven, maar dat is jouw interpretatie. Ik interpreteer het misschien weer...
#58 Dit Is Het Allerbelangrijkste Van Marketing, Maar Gaat Nog Weleens Fout
Ik zie nog te vaak dat mensen het vliegtuig verkopen in plaats van de bestemming. Je vertelt wat je doet en hoe het werkt, in plaats van wat het je klant nou eigenlijk oplevert. Als ik de quote uit de titel benoem (die ik overigens niet zelf verzonnen heb... maar wat...
#56 | Wanneer koopt een klant via je website?
Weet jij het antwoord op de vraag uit het onderwerp? Wanneer koopt een websitebezoeker via jouw website? Of beter gezegd wat geeft de doorslag om überhaupt iets bij jou te kopen? Het antwoord is… VERTROUWEN! Jouw potentiele klant moet er VERTROUWEN in hebben dat jij...
#56 | Ben Jij Echt Eerlijk In Jouw Marketing?
"Ik wil helemaal niet zeggen: Ben je te dik? Heb je een te hoog BMI? Moeten er wat kilootjes af? Ik vind namelijk niemand te dik. Ik wil alleen maar mensen helpen zich lekkerder in hun vel te voelen, als ze dat zelf willen." Deze dame had het gevoel, omdat veel van...
#55 | 9 tips om het bijhouden van je website makkelijker te maken
Laatst vroeg ik aan de mensen op mijn mailinglijst welke uitdaging ze tegenaan lopen als het gaat om het maken van een website. Ik kreeg van meerdere mensen terug dat het bijhouden of verder werken aan hun website een enorme drempel is. Dat is super jammer, omdat het...
#54 Waarom jouw website digitaal toegankelijk moet zijn + tips hoe je dit doet
Wist je dat je 25% van de nederlanders buitensluit als je website niet digitaal toegankelijk is? Dat is echt extreem veel. Het is zelfs zo dat 69% procent van de mensen met een handicap de website verlaat als hij niet toegankelijk is. Naast dat je heel veel mensen...
#53 5 vragen die je jezelf moet stellen voordat je je website gaat maken.
Ik zie veel startende ondernemers maar niet beginnen aan hun website omdat het echt een mega big deal voor ze is. Ik snap dat… want waar begin je? Hoe begin je? Wat zet je erop? Wat MOET er op? Of wat juist niet? Zo zijn er nog meer vragen die door je hoofd spoken en...
#52 Goede marketing, wat is dat nou eigenlijk?
In dit blog geef ik je een schoolvoorbeeld van hoe marketing werkt. Ik neem je mee in een stukje marketing van mij. Ik lanceerde een nieuw product en werd even herinnert aan wat goede marketing nu eigenlijk is. Een must read als jouw marketing niet lekker loopt, want...
#51 Je hoeft niet te wachten tot je website online is!
Vanochtend had ik een Pick my Brain Call met Erica. Zij was de winnares van de winactie op mijn verjaardag. Ik hou echt van die calls, het is natuurlijk mijn voornaamste doel tijdens zo’n call om de persoon te helpen en te inspireren. (Soms ben ik bang dat ik mensen...
#50 Dit is waarom je echt je WHY moet delen!
Je hoort het iedere marketing expert of coach zeggen. Deel jouw WHY! Waarom doe jij wat je doet? Als je deelt waarom je iets doet, wat de drijfveer erachter is, dan zien mensen jouw oprechtheid en zullen ze sneller geloven dat jij ze echt wilt helpen en niet alleen...
#45 | 3 Veelgemaakte Brandingfouten Op Websites
Branding op websites wordt nog zo enorm onderschat. Ik zie nog te vaak websites die er uitzien alsof ze van de kapper op de hoek kunnen zijn, maar ook van de bakker een stukje verderop. Snap je wat ik bedoel? Er zit geen eigenheid in. Of soms zit er zelfs geen eenheid...
#48 Hoe bedenk je een goede bedrijfs- of productnaam?
Super veel ondernemers worstelen met die vraag. Als een nieuwe klant vraag welke domeinnaam het moet worden is dat bijna altijd de reactie die ik krijg. Het is ook lastig. Want wat is handig en wat juist niet? Ik deel in deze podcast de do's en de do'nts met je.In...
#46 De Kracht Van Storytelling Marketing
Toen je klein was las je moeder of vader je ongetwijfeld weleens verhalen voor. Wij hadden van die dikke sprookjesboeken van Grimm. Heerlijke verhalen vond ik dat. Maar we lazen ook boekjes van Nijntje en van Jip & Janneke. En op school las de juf Pluk van de...
#44 | 5 tips om meer te halen uit je bedankpagina
Ik zie nog zo vaak websites die gebruik maken van de standaard bedankpagina's die bij de systemen zitten. Soms zie ik zelfs nog weleens dat er alleen maar een zinnetje komt te staan op de plek van het formulier of de knop. Maar dat is echt zo'n gemiste kans... Je kan...
#43 | Hoe Carolijn Haar Droom Business Bereikt Heeft!
In deze podcast interview ik Dream Brand Carolijn. Zij vertelt hoe zij haar droomleven bereikt heeft. Ik stel haar letterlijk de vraag hoe zij het gedaan heeft, maar we hebben het ook over haar verdienmodel en hoe zij haar marketing aanpakt. Ik geloof in meerdere...
#42 | Welke ‘taal’ gebruik je op je website?
Dan heb ik het natuurlijk niet over engels of nederlands. Maar over welke woorden je kiest op je website. Ga je voor humor en grapjes in je teksten of juist niet? Gebruik je, jij, u, ik, zij of wij? Praat je over jezelf alsof iemand anders het verteld? Allemaal...
#41 | Hoe ziet een goede website eruit?
In mijn vorige blog vertelde ik al dat ik tijdens het geven van mijn workshop en het spreken op een event zoveel leerde over mijn klanten. Soms zijn dingen voor jezelf zo logisch dat je bijna niet meer ziet dat het voor je klant nieuw is. Dat is die blinde vlek, die...
#40 | 3 veel voorkomende fouten in de headertekst van de website
Vorige week was het zover! Mijn eerste live workshop met 8 onderneemsters. Ze hebben met zijn allen de hele dag hebben gewerkt aan hun website. Ik vind zo’n dag dus heerlijk! Naast het verbinden met andere onderneemsters, leer ik ook weer zoveel over mijn klanten. Hoe...
#39 de 5 elementen voor een super sterke website
Dit was wat Carolijn Roelofs (coach) onlangs tegen mij zei. Potentiele klanten worden direct naar de juiste plek toe geleid. En herkennen zichzelf helemaal in haar verhaal. Dit is echt een goed voorbeeld van een website die het werk voor je doet. Ik krijg zo vaak...
#38 Hoe Ik Mijn Workshop Moeiteloos Verkocht
We zijn onze business gestart omdat we ergens een passie voor hebben en meestal omdat we iets heel goed kunnen. Maar die dienst of dat product moet wel verkocht worden… en dat is nou net iets waar de meeste van ons geen passie voor hebben of misschien vind je zelfs...
Dit zorgt voor nog blijere klanten!
Als je een online training of workshop gekocht hebt, wil je het liefst gelijk starten toch? Maar meestal is er radiostilte... en zal je moeten wachten tot de training of workshop start. Tijdens een coachingstraject van Tineke Zwart leerde ik voor het eerst hoe dit ook...
Hoe ik content creëren zo makkelijk mogelijk maak
Ik weet precies hoe je je voelt... ik vond content creatie ook altijd veel werk! Waar moest ik die tijd vandaan halen? ik moest toch ook geld verdienen? Voor mijn gevoel was ik alleen maar bezig met content creatie, terwijl ik dat echt niet het leukste vond om te...
Waarom Je Van Je Passie Je Business Moet Maken!
Ik heb vrijheid met stip op 1 staan in mijn kernwaarden lijstje. Maar wat is vrijheid? Voor de een is dat iets heel anders dan voor de ander. Wat is vrijheid voor mij? Het gevoel dat ik niets hoef. Dat ik kan gaan en staan waar ik wil, dat niemand mij iets oplegt. Dat...
Wat is een goede menustructuur voor je website?
Wist je dat bijna 40% van de website bezoekers afhaakt als het menu op je website onduidelijk is? Het is super belangrijk om een goede navigatiestructuur op je website te hebben. Een menu dat direct in beeld is en dat de bezoeker meteen begrijpt. Als jouw bezoekers er...
“Ik ben niet technisch genoeg om zelf mijn website te maken!”
“Ik wil mijn website best zelf maken, maar ik ben bang dat ik niet technisch genoeg ben.” Dit soort berichtjes krijg ik vaak van ondernemers. Websites zijn onlosmakelijk verbonden met techniek. Vaak wordt er gedacht aan moeilijke programmeertaal, codes, databases....
Voorkom deze fouten op je mobiele website!
Wist je dat 74% van de mensen afhaakt als een website niet mobiel geschikt is? Er wordt zelfs getwijfeld aan de professionaliteit van een bedrijf. Ik snap dat wel. Want tegenwoordig bekijken we steeds meer websites op onze mobiel telefoon. Even snel googlen, maar ook...
Waarom je vandaag nog je website online moet zetten
“Mijn website is bijna af, alleen nog even foto’s maken, een paar blogs schrijven en wat aanpassingen op mijn aanbod pagina… en dan kan ik live.” Dit soort uitspraken hoor ik super vaak. En als ik dan een paar weken later de website van die persoon check, dan staat er...
Wat is een call to action en waarom is dit onmisbaar voor je website?
Call to actions, wat zijn het, hoe bepaal je ze en hoe zet je ze goed in op je website? Je hebt er vast weleens van gehoord. Of niet, dan is het super belangrijk dat je even verder leest, want ze zijn onmisbaar op je website en eigenlijk in je totale marketing. Zonder...
Mijn beste tip over hoe je echt perfect de taal van jouw klant spreekt.
Het echt goed leren kennen van jouw ideale klant kost tijd. Je moet het vergelijken met bijvoorbeeld een vriendschap. Want als je vriendinnen wordt met iemand weet je ook niet direct wat ze graag drinkt, wat ze graag doet of wat haar humor is. Iemand leren kennen kost...
Waarom je (nog) niet verkoopt
Ik heb super veel website checks gedaan en de voornaamste vraag die ik kreeg tijdens zo'n check. Kun jij zien wat er niet gaat op mijn website? Want ik ben nu al even online, ik krijg best wat bezoekers, maar ik verkoop weinig tot niets. En het gaat bij al die...
Waarom je je WordPress updates MOET doen!
Hey Wordpress gebruiker… Zeg eens eerlijk, als je nu inlogt op je website. Staat er dan een rood balletje bij de updates? En welk cijfer staat erin? Het komt heel vaak voor dat ik op een Wordpress website inlog van een andere ondernemer en dat ik weer een rood...
Wat kost een online academie?
Welke systemen ik gebruik voor mijn online academie is echt een vraag die ik super veel krijg. Ik krijg ook regelmatig complimenten over mijn academie. Over hoe overzichtelijk en mooi hij eruit ziet. 😍 Ja, wat wil wil je… ik ben natuurlijk een designer. Ik ga altijd...
Oogkleppen op en gaaan!
Je hebt een geweldige post bedacht. Een mooi inzicht of een fijne tip. Je weet zeker dat hij super waardevol is voor jouw potentiële klant. Maar dan ineens komt dat stemmetje om de hoek. Is hij echt wel waardevol? Wat nou als er bijna geen interactie is? Is de foto...
Tips om je About Page op te leuken
Wist je dat je About page, na de homepage de beste bezochte pagina is? Bij mij alleen niet… mijn templates doen het beter! Maar in de meeste gevallen dus wel. Mensen willen weten wie jij bent, ze willen weten met wie ze zaken doen. Mensen doen zaken met mensen!! Dus...
In 5 stappen een homepage die zorgt voor klanten
Wist je dat websitebezoekers binnen 4 seconden beslissen of ze op een website blijven? Super belangrijk dus dat jij direct de aandacht trekt en die aandacht vasthoudt! Maar hoe doe je dat? Wat is nou een goede opbouw van een homepage? Een homepage moet je zien...
Waarom je juist wel geld moet vragen in deze corona crisis!
Wat een absurde tijden zijn we in beland. Het is gewoon surrealistisch... Misschien zijn jij en je business wel heel zwaar getroffen door alle maatregelen die genomen zijn door de overheid. Dat is natuurlijk super stressvol. Misschien heb jij een business die wel door...
Hoe zorg je dat klanten ‘verliefd’ op je worden?
Wie actief is op social media ziet ze regelmatig voorbij komen. Ondernemers die een enorme aantrekkingskracht hebben. Sommigen hebben zelfs een soort fanbase! Wat maakt nou dat zij dat wel hebben en anderen juist niet? Heb je deze succesvolle ondernemers weleens met...
Hoe onderscheid je jezelf van anderen die hetzelfde doen als jij?
Je scrollt op social media en je ziet wéér iemand die hetzelfde doet als jij. Het maakt je onzeker. Want die ander doet het vast veel beter dan jij. Dat is natuurlijk bullshit! 💩 Jij bent gaan doen wat je nu doet, omdat je er goed in bent, omdat je mensen hiermee kan...
De 5 meest gemaakte branding fouten… ik deel ze met je!
Ben jij benieuwd of jouw branding er professioneel uitziet? Of sla jij misschien de plank volledig mis?Ik deel de vijf meest gemaakte branding fouten met je, zodat jezelf kan zien of je goed bezig bent. Branding wordt door veel mensen onderschat. Dat brengt mij direct...
Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format
Wat is een goede tekstopbouw voor je salespage of website? Ik merk dat veel van mijn klanten het lastig vinden om hun website goed op te bouwen qua tekst. De ene klant wil veel teveel vertellen, sommigen gebruiken veel te veel bullets en anderen veel te uitgebreide...
Waar moet een goede website aan voldoen?
Waar moet een goede website aan voldoen? Deze vraag krijg ik echt geregeld en is natuurlijk super interessant. Want je wilt natuurlijk dat je website het beste van het beste is. Zodat de bezoeker het een fijne ervaring vind om jouw website te bezoeken. Mijn No. 1 tip?...
#designdonderdag // een beetje van mij en een beetje Marry-Inge
Ik had eerst een ander project voor #designdonderdag voor vandaag, maar die moet even wachten tot volgende week. Want gisteren is de website live gegaan van @marry-inge. Dit is een hele leuke om uit te lichten. Dit design komt namelijk niet volledig van mij. Jullie...
Geef jij voornamelijk tips via social of plaats je ze ook op je website?
Je hoort het overal, deel je waarde en talenten op social media. Geef tips & tricks en klanten zullen zien wat je kan en dan vanzelf naar je toe komen. Ik doe het zelf ook op deze manier. Het werkt voor mij super fijn. Potentiële klanten leren je echt kennen en kiezen...
Hoe krijg je steengoede reviews
Ik zie het zo vaak op websites. “Ze is zo lekker spontaan” of "hij wist precies wat ik wilde" is nietszeggend. Heel lief dat het wordt gezegd, maar geen reden voor een bezoeker van jouw website om jouw product of dienst te kopen. Hoe krijg je dan wel testimonials waar...
Je website is je digital front door!
“Je website is je digital front door”, zeg ik altijd! Want stel, jij leert iemand kennen die heel spontaan is en die er verzorgd uitziet. Die persoon nodigt je dan uit bij hem of haar thuis. Als je daar dan thuiskomt en het is er een rommeltje… vuile vaat op het...
Wat staat er op jouw ‘about’ page?
Wat is een goede tekstopbouw voor je salespage of website? Ondernemers die al eens een website gemaakt hebben, herkennen dit… welke teksten zet je erop! Dit is vaak een struikelblok tijdens het maken van een website. Het lijkt mij leuk en nuttig om af en toe een...
Na 10 jaar ondernemerschap is dit mijn ultieme tip!
Ondernemen is 1 grote persoonlijke ontwikkelingsreis. Je komt jezelf geregeld tegen. Voordeel is wel dat ik ondernemende vrienden en familie mee kan nemen in mijn lessen, in de hoop dat zij die fouten niet maken. Maar toch heeft iedereen zijn eigen reis en is het...
Waarom je je jezelf juist wel goed moet laten zien op je website!
Ik krijg zo vaak te horen van klanten dat ze niet teveel foto's van hun zelf op de website willen. Voor veel mensen is het nog een drempel. Foto's van zichzelf plaatsen op hun website. Want hé, het gaat toch niet om hen? "Ik ben toch niet belangrijk? Het gaat vooral...
Valt het je ook niet op dat veel websites er hetzelfde uitzien?
Iedereen heeft dé regels over hoe je site eruit moet zien om verkopen te genereren. Je MOET een gele knop gebruiken, want geel schijnt de kleur te zijn waar bezoekers naar toe getrokken worden, waardoor ze er dus sneller op klikken. Of die lange salespages waarmee je...
TIP: Waarom kies ik voor WordPress i.c.m. Divi?
Waarom kies ik voor Wordpress in combinatie met Divi? Wordpress is een van de grootste content mangagement systemen voor websites. Een CMS systeem is een tool waarmee je zelf gemakkelijk je website bij kan houden, zonder dat er een programmeur aan te pas moet komen....
Kijk jij weleens terug naar waar je vandaan komt?
Vorige week was ik op business retreat met mijn Mastermind groep. Ik word nu al ruim een half jaar gecoacht door @jeanetbathoorn, samen met nog 6 andere onderneemsters in een Mastermind groep. Wat een veranderingen heeft dat nu al in gang gezet. Ik onderneem nu nog...
KlANTCASE: Gebaren Challenge
Ik kan zo enthousiast worden van gepassioneerde ondernemers! Ik krijg vaak te horen dat mensen blij en geïnspireerd zijn na een gesprek met mij. Dat geldt voor mij dus ook! Als ik met iemand praat die zoveel passie heeft voor zijn of haar business, dan ga ik daar...
TIP: TOFFE WORDPRESS PLUGIN WPML
Voor een bedrijf met internationale klanten moest ik een website maken in meerdere talen. Ik was op zoek naar een eenvoudige plugin voor Wordpress. Na wat zoekwerk op verschillende Forums en blogs ontdekte ik de Wordpress plugin WPML (WordPress Multilingual Plugin)....
KlANTCASE: Mariëlle de Groot
Mariëlle de Groot heeft haar sporen wel verdiend als projectleider voor projecten in wijken. En omdat ze al haar kennis en ervaring wil delen met jonge projectleiders heeft ze een methode bedacht om sneller tot resultaat te komen in projecten. De P8® methodiek. Ze...
KlANTCASE: Momslabel
Dit is Priscilla Kita ! Al jaren mijn beste vriendin! Ik ben zo ongelofelijk trots op haar! Zij gaat het gewoon doen… haar droom achterna. Afgelopen weekend is haar webshop momslabel.nl live gegaan, waar we samen keihard aan gewerkt hebben. Omdat ik Priscilla al zo...
TIP: Hoe combineer je fonts op een mooie manier?
Sommige klanten worstelen met fontgebruik. Ze plaatsen teveel verschillende of te drukke fonts bij elkaar waardoor de boodschap niet goed overkomt. Ik ga vanaf nu regelmatig mooie combinaties met jullie delen. Voor de inspiratie en met tips over hoe jij dat zelf ook...
Ik zal nooit beweren dat SEO niets doet voor je business…
Ik zal nooit beweren dat SEO niets doet voor je business. Het is absoluut slim om je website SEO Proof te maken. Er zijn ook super veel handige, kleine tips die je kunt toepassen om ervoor te zorgen dat je goed gevonden wordt in Google. Maar er leiden meer wegen naar...
KLANTCASE: Ouders van Nu bestaat alweer 50 jaar!
Het magazine Ouders van Nu bestaat dit jaar 50 jaar! Dat wilden ze groots laten zien op de beurs. De hele stand mocht in het teken staan van het feestje!Er was een logo gemaakt speciaal voor het 50 jarig bestaan. We hadden een 50 gemaakt met allemaal oude en nieuwe...
KLANTCASE: MOOI, MOOIER, MOOIST!
Micky Jooren, inmiddels een begrip in de visagie branche. Na jarenlang zelf als top visagist gewerkt te hebben voor televisie en magzines, is ze meer dan 20 jaar geleden haar eigen school gestart. En met heel veel succes. De workshops en cursussen zitten altijd...
KLANTCASE: BREIEN MET FERRY DOEDENS
Geen beter moment voor het uitbrengen van een nieuw boek, nu breien en haken weer helemaal hip is en de muts niet meer weg te denken is uit het straatbeeld. Mijn mutsi is de eerste publicatie die verschijnt bij de eigen uitgeverij van Scheepjeswol. Gonny Albers is de...
KLANTCASE: HI, MY NAME IS LOLA
Deze #designdonderdag een logo wat ik bijna 10 jaar geleden gemaakt heb. Het was 1 van de eerste logo’s die ik maakte. Ik was net voor mezelf begonnen en volgde een workshop “werk jezelf in the picture”. Een van de dames die het organiseerde was erg enthousiast over...
Gratis e-book 5 tips om te starten met je website
Wil jij zelf je website maken en heb je geen idee waar je moet beginnen?
Ik maak al sinds 2009 websites voor klanten, dus ik kan wel zeggen dat ik weet waar ik het over heb en ik ga je helpen! Speciaal voor jou heb ik een startersgids gemaakt. Maak een vliegende start met jouw website!