Ik schrijf dit bericht terwijl ik nu al een tijdje in het snikhete zwembad zit, om te kijken naar de zwemles van mijn zoon. Ik moet eerlijk toegeven dat anderhalf uur in deze benauwde ruimte best een uitdaging is… 😅

Natuurlijk heb ik het ervoor over, want het is absoluut geweldig om te zien hoe mijn zoontje nieuwe vaardigheden oppikt. Hij is wel een beetje een dromer, dus hij heeft zo nu en dan een duwtje in de juiste richting nodig. Maar over het algemeen gaan zijn bewegingen behoorlijk goed.

Hier in het zwembad wordt ook weer duidelijk hoe het leerproces werkt bij iets nieuws leren.

Luister de podcast of lees daaronder verder.

Bijvoorbeeld, bij het zwemmen op je rug is het cruciaal om je buik omhoog te houden, zodat je boven water blijft. En ik hoor de badjuf herhalen: “Als jij rustig bent, dan is het water dat ook.” Het grappige is dat de kinderen in het begin steevast het tegenovergestelde doen, maar na een paar mislukte pogingen realiseren ze zich opeens dat het echt werkt wat de juf zegt. En voilà, direct zien we verbetering.

Het is gewoon een kwestie van herhaling. Hoe vaker je een handeling uitvoert, hoe makkelijker het wordt. Sommige kinderen doen de beweging slechts drie keer en zwemmen dan triomfantelijk naar de overkant, terwijl andere kinderen super fanatiek zijn en van begin tot eind de bewegingen nauwkeurig uitvoeren. Over het algemeen doen die fanatiekelingen het ook beter. Dat komt deels door hun gedrevenheid, maar ook doordat ze simpelweg vaker oefenen.

Het is echt zo’n typisch voorbeeld van “oefening baart kunst”.

En dit principe geldt ook voor het leren om zelf je website te maken. Mensen die een training aanschaffen, verwachten vaak dat ze direct succesvol zullen zijn. Maar bij het aanleren van iets nieuws is er altijd ruimte voor trial-and-error en is oefening noodzakelijk. En dat is helemaal prima.

Wat ik ook zo fascinerend vind is als het op zwemmen aankomt, vinden we het volkomen logisch om zwemlessen te nemen en de techniek te leren. Maar op de een of andere manier hebben we in onze business altijd het idee dat we alles zelf moeten uitvogelen…

Hoe vaak ik mensen hoor zeggen dat ze hun website wel even zelf zullen proberen te bouwen. Maar stel je voor dat niemand je ooit had geleerd hoe je moest zwemmen. Misschien had je jezelf nog wel even boven water kunnen houden, maar uiteindelijk zou je toch zinken.

En zo is het ook met je website. Misschien lukt het je om iets online te krijgen, maar dat is niet meer dan een eenvoudige …visitekaartje, het zal je niet helpen je hoofd boven water te houden.

Een website vereist een strategie en technische kennis, net zoals zwemmen een specifieke techniek vereist om te blijven drijven.

Dus waarom zou je het zelf willen doen? Ik begrijp het niet!

En kom nu niet aan met kosten besparing, want ik kan je vertellen dat het zelf maken van je website je juist geld kost. Al die klanten die je misloopt omdat je website niet goed in elkaar zit. 

Zoveel experts zijn je al voorgegaan bij het maken van een website. Maak daar dan ook gebruik van. Dat geldt trouwens niet alleen voor het maken van je website he? 

Maar als jij toe bent aan een (nieuwe) website, dan heb je geluk. Want deze expert geeft volgende week dinsdag om 09.30 nog 1 keer live de masterclass: Hoe maak je zelf een website, voordat de vakantieperiode start. Dus pak je kans en ga niet zelf zitten prutsen!

Meld je aan via de link hieronder.

🖥️ Wil je alles leren over hoe je zelf je website kan maken? Geef je dan op voor mijn gratis masterclass: Hoe maak je zelf een website? 

Meer GRATIS content vind je hier:
👉🏼 Check mijn blog: www.dreambrand.nl/tips
👉🏼 Check mijn podcast: www.dreambrand.nl/podcast
👉🏼 Volg mij op instagram: www.instagram.com/yvonnelagewaard

Verder lezen? Check de best gelezen berichten

Wat is een goede menustructuur voor je website?

Wat is een goede menustructuur voor je website?

Wist je dat bijna 40% van de website bezoekers afhaakt als het menu op je website onduidelijk is? Het is super belangrijk om een goede navigatiestructuur op je website te hebben. Een menu dat direct in beeld is en dat de bezoeker meteen begrijpt. Als jouw bezoekers er...

Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format

Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format

Wat is een goede tekstopbouw voor je salespage of website? Ik merk dat veel van mijn klanten het lastig vinden om hun website goed op te bouwen qua tekst. De ene klant wil veel teveel vertellen, sommigen gebruiken veel te veel bullets en anderen veel te uitgebreide...

Hoe krijg je steengoede reviews

Hoe krijg je steengoede reviews

Ik zie het zo vaak op websites. “Ze is zo lekker spontaan” of "hij wist precies wat ik wilde" is nietszeggend. Heel lief dat het wordt gezegd, maar geen reden voor een bezoeker van jouw website om jouw product of dienst te kopen. Hoe krijg je dan wel testimonials waar...