Weet jij het antwoord op de vraag uit het onderwerp? Wanneer koopt een websitebezoeker via jouw website? Of beter gezegd wat geeft de doorslag om überhaupt iets bij jou te kopen?

Het antwoord is… VERTROUWEN!

Jouw potentiele klant moet er VERTROUWEN in hebben dat jij hem of haar kan helpen of dat jouw product of dienst echt datgene doet wat je belooft.

Op zich best logisch toch? Maar hoe geef je dat vertrouwen? En hoe doe je dat op je website?

In dit blog deel ik 10 dingen die je in je website kunt verwerken om jouw potentiele klant dat stukje vertrouwen te geven, zodat ze uiteindelijk ook op die koop knop drukken.

In dit blog:

  • Leer je welke 10 dingen je op je website kunt zetten om vertrouwen te geven.
  • Hoe je deze dingen in je website kunt integreren?

Lees het blog of bekijk de video. Luister je liever? Ga dan hier naar de podcastaflevering.  

Oke, here we go! Dit zijn de 10 dingen die jij op je website kunt plaatsen om jouw bezoekers meer vertrouwen te geven.

1. Reviews van blije klanten
De nummer 1 om vertrouwen te geven op je website is het plaatsen van echte reviews van je klanten. Dit kan een stukje tekst met een foto zijn, een screenshot van je social media gesprek of berichtje met jouw klant. Of een video waarin jouw klant zijn of haar ervaring deelt. Video wordt steeds belangrijker, dus hoe tof als jouw kalnt een mooie video wil delen.

2. Logo’s van grote klanten
Als jij voor grote, bekende namen hebt gewerkt, dan kan het slim zijn om die logisch op je website weer te geven. Als die grote namen vertrouwen in je hebben, dan hebben anderen dat ook. Die logo’s kan je bijvoorbeeld in een mooie balk op je website zetten, zoals Nicolien Pronk van Pronksalesboost.nl in het voorbeeld heeft gedaan. Of je deelt een klantcase in je portfolio of op je blog.

3. Deel meetbare resultaten
Heb je een podcast die veel beluisterd is? Noem dan benoem dan het aantal downloads, “al meer dan een miljoen downloads” Heb jij veel volgers op social media? Benoem dan het aantal volgers. Ben je al meer dan 10 jaar ondernemer? Deel dat dan ook. Of als jij al duizenden mensen hebt geholpen, deel het aantal klanten. Je hebt tegenwoordig zulke mooie tellers die je op je website kan zetten waarin je deze aantallen kan noemen. Zoals in het voorbeeld hieronder.

ervaring als online ondernemer

Volgers op Social media

Podcast downloads

4. Keurmerken, vertrouwde betaalmethodes, etc.
Als jij een webshop hebt of je verkoopt producten op je website, dan kun je ervoor kiezen om vertrouwde betaalmethodes te tonen. Zoals bijvoorbeeld iDeal of Paypal. Als ze met een of ander onbekend systeem moeten betalen, zullen het minder snel durven.

5. Niet tevreden, geld terug garantie
Ik zie dit tegenwoordig ook steeds vaker bij dienstverlenende ondernemers. Ik neem aan dat jij achter je product staat en als iemand bij je koopt weet je dan ook zeker dat jouw product of dienst de beloftes waarmaakt, toch? Dan kan je dus makkelijk een niet tevreden, geld terug policy hanteren. Zorg er wel voor dat hier voorwaardes aanhangen.

6. Awards & prijzen
Heb jij een award of een mooie prijs gewonnen, zet dit dan op je website. Je ziet dit bijvoorbeeld vaak bij fotografen. Maar word jij genoemd in een mooi top 10 rijtje op een blog, dan is dit natuurlijk ook het benoemen waard.

7. FAQ over het onderwerp
Met veelgestelde vragen kun je eventuele twijfels wegnemen bij jouw potentiële klant. Bekende je dus goed welke twijfels of bezwaren jouw klant kan hebben. “Ik ben bang dat ik niet technisch genoeg ben, is het wel wat voor mij?” of “Kan ik in termijnen betalen?” of “Moet ik de training binnen een bepaalde tijd afgerond hebben?” zijn hele goede vragen bijvoorbeeld. Zie hieronder een voorbeeld van zo’n FAQ. 

Voorbeeld FAQ

Ik ben bang dat ik niet technisch genoeg ben, is het wel wat voor mij?”

Je hoeft zeker geen technische kennis te hebben. In mijn training ga ik er vanuit dat je nog niets weet. Enige voorwaarde is dat je er wel zin in hebt! 

Kan ik in termijnen betalen?

Jazeker! Je kan in 10 termijnen van 45,- ex. btw betalen. Heel fijn, want dan is het maar een klein bedrag per maand. 

Alhoewel ik wel wil adviseren er niet te lang over te doen. Vaak als je live bent merk je wat werkt bij jouw klant en wat niet. Dus wees niet te perfectionistisch! Start before you’re ready!

Moet ik de training binnen een bepaalde tijd afgerond hebben?

Nee, dat hoeft niet. Je hebt lifetime toegang. Maar ga er vooral niet te lang over doen. Ik geloof heel erg in ‘Start before you are ready’. Je kunt pas echt weten of iets werkt als het live staat.

8. Gezien in de media
Ben jij op tv geweest, heb je in een blad gestaan, heb je een interview gehad met een bekende podcast host? Ook dat zijn dingen die vertrouwen geven. Je bent interessant voor het grote publiek, dus dan zal jouw product of dienst vast ook de moeite waard zijn. Je kan er een blog aan wijden, maar ook hier kun je weer zo’n logo rijtje voor gebruiken.

9. Jouw eigen gezicht
Ook al noem ik deze pas als 9e.. dat betekent zeker niet dat deze niet belangrijk is. Mensen willen weten met wie ze zaken doen. Ze willen het je gunnen. Dus laat jezelf (en je medewerkers) zien op je website. Doe bijvoorbeeld een mooie branding shoot. Dan heb je professionele foto’s, dat draagt direct weer bij aan je professionaliteit.

10. Contact gegevens
Deze lijkt misschien overbodig. Maar laat zien dat je makkelijk te bereiken bent. Alleen een contactformulier voelt wat minder bereikbaar. Een zakelijk e-mailadres (en dan geen jouwnaam@gmail.com, maar gewoon jouwnaam@jouwdomeinnaam.nl) of telefoonnummer. Of tegenwoordig heb je zelfs een directe link met whatsapp. Hoe makkelijker hoe betrouwbaarder. Even afhankelijk van het aantal verkopen per dag, je wilt niet dat je ineens plat geappt wordt.

Je hoeft natuurlijk niet al deze 10 punten op je website te zetten, want ik kan me voorstellen dat jij misschien geen awards gewonnen hebt, of dat je niet in de media geweest bent. Maar pik de punten eruit die bij je passen. En voeg die toe aan je website.

En als ik er al eentje mag aanbevelen, doe dan in ieder geval de reviews. Reviews van tevreden bestaande klanten zijn nog altijd de beste manier om het vertrouwen te geven aan jouw potentiele klanten.

En dan heb ik het natuurlijk niet over reviews als, “Ze is zo aardig!” Of “Er vielen heel veel kwartjes”.

Nee, met reviews bedoel ik reviews waar concrete resultaten in benoemd worden. “Mijn omzet is verdubbeld” of “Ik ging van 1 naar 10 klanten in de week” of “Toen ik de foto’s van onze bruiloft zag, ging ik weer helemaal terug naar dat moment!”

Wil je weten hoe je goede reviews krijgt van je klanten? Dat ook gelijk een fijne manier is om het jouw klanten gemakkelijk te maken om een review te schrijven? Check dan deze pagina. Hierop staan een blog en podcast, waarin ik je dat precies uitleg.

Ik ben heel benieuwd welke tips jij gaat toepassen. Deel je het me me? Succes!!