Ik zie nog zo vaak websites die gebruik maken van de standaard bedankpagina’s die bij de systemen zitten. Soms zie ik zelfs nog weleens dat er alleen maar een zinnetje komt te staan op de plek van het formulier of de knop. Maar dat is echt zo’n gemiste kans… Je kan namelijk zoveel meer met een bedankpagina. Het kan zorgen voor meer connectie met jouw (potentiele) klanten en zelfs zorgen voor (meer) aankopen.
In dit blog:
-
Deel ik met je waarom je echt een bedankpagina moet gebruiken
-
Geef ik je 5 tips om nog meer uit je bedankpagina te halen
-
Geef ik voorbeelden hoe je (meer) verkopen kunt genereren via je bedankpagina
Luister de podcast of lees daaronder verder.
Wat is een bedankpagina nou precies en wanneer gebruik je die?
Na het aanvragen van een download, het inschrijven op een nieuwsbrief of het aankopen van een product of dienst wil je die persoon wellicht bedanken. Je kunt ervoor zorgen dat na bovenstaande acties de mensen op een nieuwe pagina terecht komen, waar je ze hiervoor bedankt.
Je ziet vaak van die automatisch gegenereerde pagina’s van de mail en betaalsystemen… maar dat kan netuurlijk veel beter. Ik geef je 5 tips voor betere bedankpagina’s en hoe je meer uit deze pagina te halen.
1. Maak de bedankpagina op je website
Ik noemde het hierboven al, vaak zie je automatisch gegenereerde pagina’s van de systemen. Maar beter is het om de bedankpagina op je eigen website te maken. want die pagina;s van die systemen zijn meestal niet zo mooi en zijn niet in jouw eigen branding. Ja, je kunt misschien de kleuren en letertypes toevoegen, maar daar is alles wel meegezegd. Op je eigen website heb je wel jouw eigen branding en veel meer vrijheid, als je een fijn systeem hebt tenminste. 😉
de bedankpagina op je eigen website plaatsen is ook goed voor. het tracken van het gedrag van je bezoekers. Als jij bijvoorbeeld wil adverteren, dan kun je je ads richten aan de mensne die jouw download aangevraagd hebben. Of je kunt werken met look a like profielen.
2. Zet er een persoonlijke video op
Je kunt je bedankpagina ook heel persoonlijk maken door er een video op te plaatsen. Een foto van jou een bedanktekstje zijn best leuk, maar met een video zien de mensen direct jouw energie. En zullen ze zich eerder verbonden voelen met je. Jouw enthousiasme komt veel beter over op video. daarnaast kun je ook al wat dingen uitleggen en dat brengt me bij tip 3…
3. Leg uit hoe het proces verder gaat
Op de bedankpagina kun je de verwachten managen. Je kunt vertellen hoe nu verder. Waar kunnen ze de download vinden of hoe gaat de online training in zijn werk? Ze had ik zelf bijvoorbeeld op mijn bedankpagina van de workshop 4 video’s gezet die de deelnemers hielpen met de voorbereidingen. Dat werkt heel fijn.
4. Vraag om te connecten op social media
Daarnaast kan het ook fijn zijn om na aanvraag van de download of inschrijven van de nieuwsbrief te connecten op social media. Op die manier leert jouw doelgroep je nog beter kennen. Ontvangt hij of zij ook meer waardevolle tips (als je die tenminste deelt op social), waardoor hij of zij zich nog meer verbonden voelt met jou en ook sneller zal gaan kopen.
Je kan ook aansporen om te delen op social media dat ze deelnemen aan jouw workshop of cursus. Dan zorgt weer voor meer bereik.
5. Doe een upsell met een timer
Om (meer) te verdienen kun je op die pagina ook een upsell doen. Zo heb ik zelf na mijn download een 30 minuten aanbieding. Je kan dan een website check van een half uurtje kopen voor een extreem laag bedrag. Ik heb hier een speciale plugin voor gebruikt die ervoor zorgt dat de pagina na 30 minuten niet bereikbaar is voor die persoon. Als ik zoiets doe, dan wil ik wel dat het klopt. Ik gebruik hiervoor de Evergreen Countdown van Intelly WP.
Zo’n timer gebruik je om urgentie te creeeren. Het is nu of nooit! Maar je kan ook gewoon een aanbod erop zetten zonder timer. Je kan zelfs het aanbod dat je ook in je e-book doet erop zetten. Zo’n 10 procent van de kopers zijn intutieve beslissers en kopen wellicht gelijk na download. Dus een gemiste kans als je niets aanbiedt.
Dit zijn 5 tips ommeer te halen uit je bedankpagina. Heb jij al gepersonaliseerde bedankpagina’s? Zo niet? Dan weet je wat je te doen staat! Succes!