Als je je ergens voor ingeschreven hebt wil je natuurlijk het liefst gelijk starten. 🤗 Maar als de training of cursus op een vaste datum begint, dan kan dat niet. 

Ik snap dat. Daarom heb ik voor de deelnemers van de Bootcamp alvast wat video’s gemaakt, waardoor ze al een beetje kunnen starten en die helpen in de voorbereiding van het maken van je website. 

Ik heb besloten deze video’s ook hier te delen, zodat je kan zien wat de Bootcamp jou kan opleveren. Want als je deze video’s al waardevol vindt. Dan snap je natuurlijk dat de Bootcamp nog veel waardevoller is en wat dat jou kan opleveren. 

Bekijk de video. 

De vraag die alle marketeers stellen. ‘Wie is je ideale klant?’ Dit is zo belangrijk! Je moet goed weten tegen wie je praat. Als je dat niet weet, spreek je straks niemand aan en dan verlaten bezoekers direct je website weer. Dus geef antwoord op de volgende vragen.

·      Wie is je ideale klant?
·      Wat is zijn of haar probleem/verlangen?
·      Wat is het resultaat van jouw product of dienst?
·      Wat zijn eventuele belemmerende overtuigingen?

Wees niet bang om echt een specifieke doelgroep te kiezen. Hoe specifieker je bent, hoe makkelijker het wordt om klanten aan te spreken. Veel ondernemers willen het liefst hun doelgroep zo breed mogelijk houden. Maar als jij iedereen wil aanspreken, spreek je eigenlijk niemand aan. Een goed voorbeeld: Ik ben net bevallen en wil wat kilootjes kwijt en ga op zoek naar een personal trainer. Ik zie een ‘algemene’ personal trainer, maar ook eentje die zich specifiek richt op jongen moeders. Voor wie zal ik kiezen, denk je?

Het is belangrijk dat je jouw ideale klant goed in kaart hebt voordat we volgende week beginnen. De antwoorden komen namelijk terug op je homepage. Je kunt dan ook alvast nadenken over de eerste zin op je website. Jouw ideale klant moet zich direct aangesproken voelen en dat doe je bijvoorbeeld door een vraag te stellen over de pijn, het probleem of verlangen.

Veel ondernemers vinden het lastig om hun klanten direct aan te spreken op de pijn of het probleem. Maar iemand die een probleem heeft wil het gevoel hebben dat jij hem of haar begrijpt. Dat jij echt voelt waar hij of zij mee zit. En dat doe je alleen door ze aan te spreken op de pijn, het probleem of diepste verlangen. Maar ze moeten die eerste zin voelen! Dit gaan we volgende week ook nog bespreken, dus je hoeft er niet te lang over na te denken.

Maar laat dit alvast door je hoofd gaan. En als je wilt, mag je het delen in de facebookgroep onder de video. Dan kan ik je feedback geven. Ook als je hier vragen over hebt.

Ik wens je heel veel succes en ik spreek je snel weer!

Wil je meedoen met de ‘Launch Now Bootcamp’?

Heb je vragen over wat ik in de video vertel of wil je dat ik met je meekijk? Dat kan ook, ook dan moet je je even aanmelden. 😁

Zie ik je daar?

Verder lezen? Check de best gelezen berichten

Wat is een goede menustructuur voor je website?

Wat is een goede menustructuur voor je website?

Wist je dat bijna 40% van de website bezoekers afhaakt als het menu op je website onduidelijk is? Het is super belangrijk om een goede navigatiestructuur op je website te hebben. Een menu dat direct in beeld is en dat de bezoeker meteen begrijpt. Als jouw bezoekers er...

Hoe maak je een goed salespage? + GRATIS: Salespage format

Hoe maak je een goed salespage? + GRATIS: Salespage format

Wat is een goede tekstopbouw voor je salespage of website? Ik merk dat veel van mijn klanten het lastig vinden om hun website goed op te bouwen qua tekst. De ene klant wil veel teveel vertellen, sommigen gebruiken veel te veel bullets en anderen veel te uitgebreide...

Hoe krijg je steengoede testimonials?

Hoe krijg je steengoede testimonials?

Ik zie het zo vaak op websites. “Ze is zo lekker spontaan” of "hij wist precies wat ik wilde" is nietszeggend. Heel lief dat het wordt gezegd, maar geen reden voor een bezoeker van jouw website om jouw product of dienst te kopen. Hoe krijg je dan wel testimonials waar...