Een tijd geleden waren gouden spetters in je branding helemaal hip. Overal zag je gouden spetters. Toen werd het ineens allemaal pastel, iedereen had pastel.
Nu zie je veel aarde tinten en dan met name beige, dat is echt dé kleur van het moment.
Ikzelf vind beige ook heel mooi en het zou ook echt een kleur kunnen zijn die past bij mij.
Maar als iedereen die kleur al gebruikt, wil ik hem JUIST niet!
Omdat ik dan op ga in de massa. Ik val niet meer op. Potentiële klanten scrollen me voorbij op social media.
Nee, je aandacht wordt juist altijd getrokken naar iets wat opvalt, anders is dan dat wat iedereen doet.
Daar is de foto uit de reel echt een mooie metafoor voor. Zelfs het gele bloemetje en de groene blaadjes trekken meer aandacht dan al dat beige kleurige graan.
Dus kies een kleur die past bij jou en niet omdat het een kleur is die ‘in’ is.
Ik gebruik al jaren licht roze en donkerblauw, het waren zelfs de basiskleuren op onze bruiloft en ik heb ze ook in mijn interieur. Die kleuren zijn echt mij.
Ik heb er later nog een koraal kleurtje aan toegevoegd, omdat ik wat meer pit wilde en dat is ook echt een kleur die past bij mij.
Het anders durven zijn geldt zeker niet alleen voor het kiezen van kleuren, dat geldt voor alles in je business. Dus ook voor wat je zegt en doet.
Juist je titel van je post moet opvallen, de aandacht trekken. Je springt er bovenuit door een pakkende titel die anders is dan anders, een tegengeluid, jouw echte oprechte mening, die mag best wel eens een keer pittig zijn.
Ja het is spannend om het anders te doen, want misschien spreekt het helemaal niet aan.
Heel eerlijk, toen ik deze reel bedacht ging er ook wel even door mijn hoofd of dit wel aan zou slaan, want ik heb zoiets nog nooit gezien. Het is anders dan anders.
Maar ik sta erachter, ik vind dit leuk en ik weet dat dit iets is waar ik mijn klanten mee help. Dus ik plaats het gewoon.
In Dream Brand Podcast #94 We zijn niet allemaal beige ga ik hier nog iets dieper op in en geef ik je ook goede voorbeelden van hoe wel en hoe vind je nou kleuren die bij je passen? Je luistert hem hieronder of via jouw favoriete kanaal.
💻 Wil jij nu doorpakken? In mijn 3-delige videotraining leer je precies wat een goede website inhoudt: dreambrand.nl/training-hoe-maak-…-klanten-oplevert/
🖥️ GRATIS E-book download: 7 tips om jouw website te professionaliseren: www.dreambrand.nl/website-professionaliseren
Meer GRATIS content vind je hier:
👉🏼 Check mijn blog: www.dreambrand.nl/tips
👉🏼 Check mijn podcast: www.dreambrand.nl/podcast
👉🏼 Volg mij op instagram: www.instagram.com/yvonnelagewaard
Verder lezen? Check de best gelezen berichten
Wat is een goede menustructuur voor je website?
Wist je dat bijna 40% van de website bezoekers afhaakt als het menu op je website onduidelijk is? Het is super belangrijk om een goede navigatiestructuur op je website te hebben. Een menu dat direct in beeld is en dat de bezoeker meteen begrijpt. Als jouw bezoekers er...
Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format
Wat is een goede tekstopbouw voor je salespage of website? Ik merk dat veel van mijn klanten het lastig vinden om hun website goed op te bouwen qua tekst. De ene klant wil veel teveel vertellen, sommigen gebruiken veel te veel bullets en anderen veel te uitgebreide...
Hoe krijg je steengoede reviews
Ik zie het zo vaak op websites. “Ze is zo lekker spontaan” of "hij wist precies wat ik wilde" is nietszeggend. Heel lief dat het wordt gezegd, maar geen reden voor een bezoeker van jouw website om jouw product of dienst te kopen. Hoe krijg je dan wel testimonials waar...