Ik weet precies hoe je je voelt… ik vond content creatie ook altijd veel werk! Waar moest ik die tijd vandaan halen? ik moest toch ook geld verdienen? Voor mijn gevoel was ik alleen maar bezig met content creatie, terwijl ik dat echt niet het leukste vond om te doen. Ik wilde veel liever bezig zijn met mijn websites. Maar ik heb een manier gevonden waardoor content creatie dus helemaal niet zoveel tijd meer kost. In dit blog vertel ik je hoe je dit doet. 

In dit blog:

  • Deel ik met jou hoe ik snel en gemakkelijk content creëer.

  • Vertel ik waar ik mijn inspiratie vandaan haal

  • En deel wat je kunt doen om nog meer tijd te besparen.

Luister je liever? Luister dan de podcast hieronder. En voor de lezers gaat de tekst onder de podcast verder.

Je denkt natuurlijk wat heeft content creëren nu met een website maken te maken? Heel veel… in de eerste plaats zijn blogs natuurlijk ook content. Schrijf je regelmatig goede en waardevolle blogs over onderwerpen waar mensen op zoeken, dan wordt je beter gevonden. Hoe vaker jij jouw website aanpast hoe beter, Google houdt namelijk niet van websites met oud nieuws… maar niet alleen blogs zijn natuurlijk content, met goede content op je socials genereer je traffic naar je website. Naast het feit dat dat misschien potentiële klanten zijn, vindt Google traffic op je website ook heel fijn en scoor je weer beter in de zoekresultaten. Onderschat het maken van content niet! 

Maar content maken kost tijd… op die manier die ik je nu ga vertelleb kost het natuurlijk ook nog wel tijd, maar doordat het zo efficiënt is, kost het je een stuk minder tijd. De meeste mensen zijn geneigd om voor iedere post, iedere mail, ieder blog weer iets nieuws te verzinnen. maar wat nu als ik je vertel dat dat dus niet hoeft. 

De methode die ik hanteer om super snel veel content te maken

Ik start altijd met het maken van een podcast. De podcast is mijn uitgangspunt. Ik klets gewoon het liefst en het makkelijkst, dus dat kost mij totaal geen moeite. tegenwoordig start ik ook weleens met een blog, omdat ik die dan als leidraad in mijn podcast kan gebruiken, maar ik neem in ieder geval iets wat mij gemakkelijk afgaat en dat is het uitgangspunt. Als ik die podcast opgenomen heb, schrijf ik er daarna direct een blog over met exact dezelfde inhoud, de een leest namelijk liever en de ander luister liever. Zo bereik ik een breder publiek. Daarnaast wordt een blog beter gevonden door Google dan een podcast omdat Google helaas nog geen audio kan verwerken in de zoekresultaten. Dus het blog zorgt ook weer voor een groter bereik. Vervolgens haal ik 2 of 3 kleinere tips uit het blog en/of de podcast en die verwerk ik dan in posts, stories en mailtjes met een verwijzing naar het blog of de podcast. Ik doe dit altijd op maandagochtend en heb dan content voor een week.

Dus samenvattend:

Stap 1: Kies een kanaal dat je makkelijk afgaat, neem bijvoorbeeld een podcast op over een waardevol onderwerp voor jouw klant. 

Stap 2: Schrijf hier ook een blog over

Stap 3: Haal hier 3 kleine tips uit en maak hier posts, stories, reels  en/of mailtjes van met een verwijzing naar je blog/podcast.

We hebben het hier nu over snel en gemakkelijk content creëren, maar ik kan het niet laten ook inhoudelijk een tipje over je content te geven. Zorg ervoor dat de content super waardevol is voor jouw klant, dat het ze misschien echt al iets oplevert, dat ze een klein beetje kunnen proeven van jouw werkwijze. Eindig het blog dan met een call to action, eentje die past bij het onderwerp. Ben je coach en heb je het bijvoorbeeld over time management? Nodig ze dan aan het einde uit voor gratis sessie, waarbij je meekijkt in hun specifieke situatie. Als je ze eenmaal aan de telefoon hebt, dan weet jij wel hoe je ze klant kunt maken. Of zet onderaan een download voor je gratis e-book: “10 tips voor meer doen in minder tijd!” Zodat ze in jouw marketingtunnel terecht komen. 

Hoe kom ik aan inspiratie?

Ik eerder ooit de quote: “Je moeten willen informeren maar je moet documenteren” Kijk naar wat je dagelijks bezighoudt. Dan bedoel ik niet jij die letterlijk achter je computer zit de hele dag, maar ik bedoel wat houd je bezig in je hoofd? Welke gesprekken heb je met klanten? Welke inzichten heb jij of hebben zij? Waar lopen ze tegenaan? Dat is interessant voor jouw potentiële klant. Dat betekent niet dat je op diezelfde dag de content moet delen. Dat heb ik namelijk geprobeerd. Ik wilde niet plannen, maar vanuit flow content creëren. maar dan heb je de hele dag het gevoel dat je nog ‘iets’ moet delen. dat gaf mij echt onrust. Ik verzamel nu al die gedachten, inzichten en gesprekken met klanten en dat is de inspiratie om op maandag mijn content te maken. Natuurlijk deel ik ook regelmatig vanuit flow. Maar op deze manier heb ik altijd inspiratie om wat te delen. 

En realiseer je dat je ook echt mag herhalen. Bij de een valt het kwartje pas nadat hij.zij het 6 keer gehoord heeft. Herhaling is juist goed en met een net iets andere invalshoek zorgt het ervoor dat andere mensen er juist weer op aan gaan. 

Dit is dé manier om nog makkelijker meer content te creëren 

Om nog makkelijker en sneller content te creëren kun je gaan batchen. Zo heb ik bijvoorbeeld een keer een uur met mezelf een brainstorm gehouden over onderwerpen, inzichten en dingen die ik bij klanten zag. Nu heb ik een lijstje waar ik altijd iets uit kan putten als ik even geen inspiratie heb. Maar ik heb ook een dag reels gemaakt. Aan het einde van de dag had ik 30 reels, de meeste nog zonder onderwerp. Dan waren het reels waarin ik naar 5 dingen in de lucht wees. Geen idee nog wat daar moet  komen te staan, maar ik weet zeker dat ik vast een keer een blog met 5 tips om… ga en daar past hij perfect bij. Zo kun je natuurlijk ook een keer allemaal mooi layouts voor posts maken. De inhoud komt later wel. 

Dit is dus zoals ik het aanpak. deze manier werkt echt goed voor mij. Dat betekent niet dat hij ook voor jou werkt. Maar ga het gewoon proberen en kijk wat werkt en wat niet en geef er je eigen draai aan. Laat me vooral weten of je hiermee geholpen bent.

Ik hoop natuurlijk allemaal mooie content van je voorbij te zien komen. Heel veel succes!