Yes, eindelijk weer een nieuwe podcast! Als je 40 uur in 3 dagen probeert te proppen, dan moet je toch ergens iets skippen. Nu heb ik een paar extra handjes voor klantenservice, dus weer meer tijd en ook inspiratie om content te maken. De inspiratie voor deze podcast kreeg ik tijdens mijn masterclass. De 2 essentiële ingrediënten die zorgen voor een website die klanten oplevert. 

Om van websitebezoekers klanten te maken moet de focus liggen op het resultaat en je moet bewijs leveren dat je dat resultaat kan behalen. Hoe doe je dat nou precies? Luister podcast #104. voor de uitgebreide uitleg.

Hallo, daar! Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste podcast online kwam. Hoog tijd dat er weer een nieuwe aflevering is. Niet dat ik mezelf hoef te verantwoorden, helemaal niet, maar soms heb je gewoon veel te doen en kun je niet anders. De afgelopen tijd heb ik echt geprobeerd om meer dan 40 uur werk in drie dagen te proppen, maar dat is gewoon onmogelijk. Gelukkig ben ik nu redelijk bij.

Ik heb ook wat extra hulp ingeschakeld. Ik heb twee nieuwe virtuele assistenten aangenomen, één voor algemene ondersteuning en klantenservice, en de ander voor technische taken tijdens workshops en in mijn online community. Dat geeft me wat meer ademruimte en merkwaardig genoeg ook meer inspiratie. Zoals nu, met deze podcast. Ik heb al zoveel ideeën waar ik enthousiast over ben.

De inspiratie voor deze aflevering kwam eigenlijk tijdens mijn masterclass-week. Elke maand geef ik drie masterclasses, mijn salesactiviteiten. Tijdens zo’n week merk ik dat wanneer ik informatie deel, het soms ineens nog duidelijker wordt voor mezelf. En dat bracht me op het onderwerp van vandaag: wat maakt dat mensen kopen?

Het draait allemaal om twee dingen: het resultaat verkopen en bewijzen dat je dat resultaat kunt behalen. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat mensen die op jouw website komen, uiteindelijk klant worden? Dat is waar we het vandaag over gaan hebben.

Je moet je richten op het resultaat waar jouw ideale klant naar verlangt. En vervolgens lever je bewijs. Maar niet zomaar elk bewijs, reviews zijn daarbij ontzettend belangrijk. Het gaat erom dat je laat zien dat jouw aanpak werkt, en dat doe je het beste door ervaringen van tevreden klanten te delen.

Het is belangrijk om op je website te focussen op resultaten en bewijs van tevreden klanten. Dit geldt niet alleen voor je website, maar voor alles, inclusief je salesgesprekken. Vertel verhalen, maak het persoonlijk en laat zien dat jouw aanpak werkt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Soms lijkt het in mijn hoofd zo logisch, maar ik hoop dat jij het ook begrijpt. Ik wil je bedanken voor het luisteren en ik weet nog niet wanneer de volgende podcast komt, maar ik hoop snel weer met waardevolle content bij je terug te zijn.

Oh, en mocht je deze aflevering waardevol vinden, laat dan alsjeblieft een review achter. Dat zou ik enorm waarderen! Dank je wel en tot de volgende keer!

Verder lezen? Check de best gelezen berichten

Wat is een goede menustructuur voor je website?

Wat is een goede menustructuur voor je website?

Wist je dat bijna 40% van de website bezoekers afhaakt als het menu op je website onduidelijk is? Het is super belangrijk om een goede navigatiestructuur op je website te hebben. Een menu dat direct in beeld is en dat de bezoeker meteen begrijpt. Als jouw bezoekers er...

Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format

Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format

Wat is een goede tekstopbouw voor je salespage of website? Ik merk dat veel van mijn klanten het lastig vinden om hun website goed op te bouwen qua tekst. De ene klant wil veel teveel vertellen, sommigen gebruiken veel te veel bullets en anderen veel te uitgebreide...

Hoe krijg je steengoede reviews

Hoe krijg je steengoede reviews

Ik zie het zo vaak op websites. “Ze is zo lekker spontaan” of "hij wist precies wat ik wilde" is nietszeggend. Heel lief dat het wordt gezegd, maar geen reden voor een bezoeker van jouw website om jouw product of dienst te kopen. Hoe krijg je dan wel testimonials waar...