Jarenlang draaide ik dezelfde omzet. Een prima omzet hoor, maar ik wilde groeien. Dat lukte me steeds maar niet. In deze podcast en blog deel ik heel open wat ervoor zorgde dat ik na jaren eindelijk mijn omzetplafond doorbrak. 

Oke, dit is misschien niet de podcast of blog die je van me gewend bent, maar zeker niet minder waardevol. Deze is voor ondernemers die net als ik willen groeien met hun business. Voelen dat er veel meer inzit dat dan ze nu laten zien. Na deze podcast sta je aan. Ik leer je mijn manier om eindelijk het omzetplafond te doorbreken.

Luister de podcast hieronder. Lees je liever, scroll even naar beneden en lees daaronder verder.  

“Waarom ga je er niet vol voor?” Zei ze tegen me.

Ik kon werkelijk geen woord uitbrengen. Het raakte me… ik voelde de tranen opkomen.

“Je hebt alles in je business staan. Klaar om echt te gaan knallen, maar je gaat er niet vol voor.”

Ze had gelijk, ik ging er ook niet vol voor, maar ik wist ook eigenlijk niet precies waarom.

“Ik weet het wel” zei ze. Je hebt geen brandend verlangen, iets wat je echt in je buik VOELT waar je het allemaal voor doet.”

Deze vrouw, ik heb het over @veroniqueprins, keek echt dwars door me heen. Eindelijk snapte ik waarom het me al die jaren niet gelukt was om mijn omzetplafond te doorbreken. Mijn bedrijf liep prima, maar ik wilde groeien en dat lukte me steeds maar niet.

En na dit moment wist ik waarom.

Omdat ik gewoon niet lekker ga op een omzetgetal, daar VOEL ik niets bij.

Ze leerde me het om te draaien. Wat wil ik echt heel graag. Wat is dat ene doel dat ervoor zorgt dat ik net dat stapje harder ga lopen, dat ik dat lastige telefoontje of die vervelende taak wel ga doen. En wat moet ik dan omzetten om dat doel bij elkaar te krijgen?

Dit was echt het omslagpunt van mijn bedrijf. En inmiddels heb ik al heel wat brandende verlangens waargemaakt.

We zijn afgelopen zomer naar Disneyland Parijs geweest. Niet omdat ik daar zo graag rond wilde huppelen, al heb ik dat natuurlijk wel gedaan, maar vooral omdat ik die verwonderde koppies van Vince & Dean wilde zien. Hoe zij aan het genieten waren van die magische wereld.

En deze zomer ga ik weer naar Parijs, maar nu met mijn bestie. En nee, niet omdat ik zo graag terug naar Parijs wil, maar omdat ik het fantastisch vind om mooie herinneringen te maken met haar. En het moment dat ik haar verraste en zag dat ze echt ontroert was echt nooit meer vergeet.

En de meest recente burning desire heb ik afgelopen weekend waar gemaakt. We zijn met Lesley zijn oudste kids naar New York geweest. Wat een ervaring! Daar wilde ik zelf ook echt zo graag een keer naar toe. Maar die verraste blikken, toen we het aan Lesley zijn kids vertelden, vergeet ik echt nooit meer.

En het leukste van alles… toen we de planning gingen maken voor New York zagen we dat we dat een van de must do’s een helikopter vlucht boven Manhattan was. Een helikopter vlucht is echt iets wat op mijn Bucket list staat en waar kun je dit nou beter doen dan in the big apple met al die prachtige uitzichten.

Dus ik zeg tegen Lesley, zou er genoeg op mijn bruin desire rekening staan? Ja, ik heb er zelfs een aparte rekening voor. En wat blijkt precies genoeg om dit ook nog te kunnen doen. Je snapt hoe ik ook genoot, niet alleen van die vlucht, maar ook van die blije koppies die genoten van deze ervaring.

Waarom vertel ik dit nu…

echt nergens om op te scheppen, maar vooral om jou te inspireren ook een manier voor jezelf te vinden om te gaan knallen met je bedrijf.

Ik ben echt niet de enige die aan alles voelt dat er meer inzit, maar toch steeds een beetje die voet op de rem houdt… of hield.

De reden waarom jij de dingen die je niet leuk vind steeds maar weer uitstelt is omdat je geen echt drijfveer hebt.

Die ene potentiële klant bellen, die video van jezelf opnemen en online plaatsen. Beginnen met een eigen podcast of eindelijk starten met die website.

Hoe vaak ik hoor dat mensen die website maar blijven uitstellen omdat ze het maken niet leuk vinden, er tegenop zien, bang zijn dat ze het niet kunnen, maar wat nou als het bijdraagt aan een hoger doel, een doel waar je heel heel heel erg blij van wordt? Dan kom ook jij in actie! Dat weet ik zeker!

En als een website daar onderdeel van is, dan weet je wie je hiervoor nodig hebt he? 😉

 

Ga jij lekker op een omzetgetal? Wat is jouw drive om te groeien met je business?

Verder lezen? Check de best gelezen berichten

Wat is een goede menustructuur voor je website?

Wat is een goede menustructuur voor je website?

Wist je dat bijna 40% van de website bezoekers afhaakt als het menu op je website onduidelijk is? Het is super belangrijk om een goede navigatiestructuur op je website te hebben. Een menu dat direct in beeld is en dat de bezoeker meteen begrijpt. Als jouw bezoekers er...

Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format

Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format

Wat is een goede tekstopbouw voor je salespage of website? Ik merk dat veel van mijn klanten het lastig vinden om hun website goed op te bouwen qua tekst. De ene klant wil veel teveel vertellen, sommigen gebruiken veel te veel bullets en anderen veel te uitgebreide...

Hoe krijg je steengoede reviews

Hoe krijg je steengoede reviews

Ik zie het zo vaak op websites. “Ze is zo lekker spontaan” of "hij wist precies wat ik wilde" is nietszeggend. Heel lief dat het wordt gezegd, maar geen reden voor een bezoeker van jouw website om jouw product of dienst te kopen. Hoe krijg je dan wel testimonials waar...