Je hebt je website zelf gemaakt, je was er echt heel trots op. Maar je merkt dat hij nu niet meer zo goed past. Je bent misschien een beetje doorgeslagen in kleurgebruik. Ook de foto’s matchen niet echt met elkaar. Een echte stijl is ver te zoeken. Er zit totaal geen eenheid (meer )in. Qua opbouw zit er ook niet echt logica in.
Als jij dit zo voelt, dan wordt het tijd om er iets aan te doen. Want als jij er al zo over denkt, hoe moet dit dan overkomen op jouw klanten?
In deze podcast geef ik je 3 tips om jou do it yourself website die professionele uitstraling te geven die jouw business nodig heeft.
Wanneer vertel ik wat?
0:20 Introductie
2:41 Tip 1 Kleurgebruik op je website
5:09 Tip 2 Fotogebruik op je website
9:04 Tip 3 Teksten op je website
Lees je liever, scroll dan even naar beneden.
Ik ben bezig met een nieuwe training waarin ik je leer hoe je een website maakt die klanten oplevert. Die training gaat met name over de inhoud van je website en een klein stukje techniek.
Deze training inspireerde me om deze podcast te maken. Waarin ik je met deze 3 tips al een super waardevol GRATIS voorproefje geef op de training.
Laten we direct starten!
Tip 1: Gebruik 1 hoofdkleur op je website.
Ik zie namelijk vaak (en vooral wanneer mensen hun website zelf gemaakt hebben), dat er gebruik wordt gemaakt van heel veel verschillende kleuren. Op de ene pagina wordt veel rood gebruik, op de andere pagina weer blauw. Mensen vinden het over het algemeen lastig om overal een zelfde uitstraling te creeren voor hun business. Dat komt eenerzijds doodat zij gewoonweg die kennis niet hebben en anderzijds ook doordat ze steeds weer andere dingen leuk vinden.
Maar voor jouw potentiele klant is dat heel verwarrend.
Daarom adviseer ik vooral voor mensen die het lastig vinden om zelf een brand te maken om 1 hoofdkleur te kiezen. Als je die overla in terug laat komen, dan gaan mensen je herkennen aan die kleur. En je houdt het voor jezelf ook makkelijk.
Tip 2: Maak gebruik van GRATIS stockbeelden.
Ik adviseer altijd om een shoot te laten doen. want foto’s van jou geven natuurlijk het beste weer wie jij bent. Maar als je daar nou niet het budget voor hebt, dan is het wel belangrijk dat je foto’s kwalitatief goed zijn. Eeen foto met een smartphone is meestal niet goed genoeg (ook al denk jij van wel) Je ziet het vaak toch, dat ze met een smartphone gemaakt zijn. Bij hoge uitzondering zeg ik weleens tegen een klant maak even een foto met je smartphone… Maar gebruik dan wel daglicht en ga niet in een donker hoekje zitten.
Stockbeelden zijn een super goed alternatief. Ze zijn niet meer zo standaard.
Kijk eens op:
En dan heb ik nog een protip voor je. Als je nou je brandkleur meeneemt in de zoekwoorden, dan passen de foto’s ook nog helemaal in je website. En dan wordt het pas echt een eenheid.
Ik zoek bijvoorbeeld zelf op ‘dark blue abstract’ of ‘light pink macbook’. Dan krijg ik perfecte beelden die bij mijn brand passen.
Tip 3: Schrijf korte teksten bij de verschillende onderdelen.
Ik zie 2 dingen gebeuren op websites. Of er staat alleen een titel met een knop of er staat veel teveel tekst.
Mensen zijn over het algemeen slechte lezers en vooral online leest niet erg prettig, dus mensen scannen teksten. Als jouw teksten te lang zijn, dan slaan we ze over. Staat er te weinig, dan begrijpen we het niet en dat moedigt niet echt aan om door te klikken.
Schrijf bijvoorbeeld bij alle onderdelen op de homepage kort wat het inhoud en een triggerende zin om door te klikken of te lezen.
Zo snapt jouw websitebezoeker het beter en zullen ze sneller doorlezen en dan dus ook uiteindelijk kopen.
Natuurlijk kun je aan de slag gaan met deze 3 tips. Deze zijn al super waardevol en helpen je absoluut verder.
Maar er zijn altijd mensen die liever gelijk goed in actie willen komen.
Wil jij nu doorpakken?
En ervoor zorgen dat die website er niet alleen professioneel uitziet, maar dat hij ook klanten oplevert?
Doe dan deze 3-delige videotraining:
“Hoe maak je zelf een website die klanten oplevert?”
Je krijgt drie video’s met 3 verschillende thema’s. Na deze training weet jij precies wat jouw website nodig heeft, zodat hij voor je gaat werken. Een website die jouw potentiële klant snapt en die ze, door de juiste opbouw, automatisch door de website heen begeleid, waarna ze ook echt klanten willen worden!
Verder lezen? Check de best gelezen berichten
Wat is een goede menustructuur voor je website?
Wist je dat bijna 40% van de website bezoekers afhaakt als het menu op je website onduidelijk is? Het is super belangrijk om een goede navigatiestructuur op je website te hebben. Een menu dat direct in beeld is en dat de bezoeker meteen begrijpt. Als jouw bezoekers er...
Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format
Wat is een goede tekstopbouw voor je salespage of website? Ik merk dat veel van mijn klanten het lastig vinden om hun website goed op te bouwen qua tekst. De ene klant wil veel teveel vertellen, sommigen gebruiken veel te veel bullets en anderen veel te uitgebreide...
Hoe krijg je steengoede reviews
Ik zie het zo vaak op websites. “Ze is zo lekker spontaan” of "hij wist precies wat ik wilde" is nietszeggend. Heel lief dat het wordt gezegd, maar geen reden voor een bezoeker van jouw website om jouw product of dienst te kopen. Hoe krijg je dan wel testimonials waar...