De mensen die mij volgen op social media kan het bijna niet zijn ontgaan… ik ben afgelopen week 2 dagen naar het event van Veronique Prins geweest. (Voor de mensen die haar niet kennen, zij is dé kick als business coach van Nederland)

Wat was dat een beleving! Ik weet niet of je haar kent, maar zij is zo goed in over deliveren.

En natuurlijk ging ik met een bak vol inzichten naar huis, die voor alle ondernemers super waardevol zijn, dus het leek mij interessant voor jou om hier een blog over te schrijven.

In deze podcast deel ik mijn mooiste inzicht met je. 

Lees je liever, scroll dan even naar beneden. 

Het thema was vrijheid. Dat was vooraf bekend.

Maar vrijheid is natuurlijk zo’n breed onderwerp, dus ik wist nog niet goed wat ik kon verwachten.

Er werd natuurlijk gevraagd ‘Wat is vrijheid voor jou?’.

En voor de meeste mensen is dat financiele vrijheid, de vrijheid om zelf keuzes te maken, maar ook om te wonen en werken waar en met wie je maar wilt.

Maar het ging veel verder dan dat.

Het ging namelijk ook over vrij denken.

Zo was er de eerste dag een gastspreekster, Joyce de Ruiter.

De eerste vraag die zij stelde was: “Als je moet kiezen, ben je dan liever doof of blind?”

Een duivels dilemma toch? Ik kon geen keuze maken.

Ik ben een designer, dus niet zien, zou betekenen dat ik moet stoppen met mijn werk. Maar ik ben ook een zangeres, geen muziek meer in mijn leven is ook geen optie.

Maar wat nou als je niet eens kunt kiezen? Je op je op je 14e hoort dat je blind en doof wordt. Dan staat je wereld even stil toch?

Dat overkwam Joyce. Zij deelde haar verhaal met ons.

Wat een inspiratiebron. Zij heeft zich niet laten tegenhouden door haar diagnose. Zij is precies het tegenovergestelde gaan doen.

Zij dacht namelijk niet: “Wat kan er niet meer?”. Nee, zij dacht: “Wat kan er nog wel?”

Haar verhaal is te lang om het helemaal met je te delen, Maar 1 ding wil ik er even uitpikken.

Zij wilde in het donker gaan hardlopen.

Haar zicht is nu alsof ze door een soort keukenrol kijkt, dus in het donker ziet ze echt niets. Maar dit was wat ze wilde gaan doen. Dus ging ze uitzoeken hoe ze dit kon doen.

Ze dacht aan apps met GPS die haar zouden leiden.

Ze belde een andere slechtziende dame, die ook was gaan hardlopen in het donker en vroeg haar hoe ze het aan kon pakken.

De dame in kwestie zei: “Heel simpel! Je neemt zo’n sjerp, die je om krijgt nadat je iets gewonnen hebt. Die bind je om jouw pols en om die van iemand anders en dan gaan jullie samen rennen.”

En dat heeft Joyce gedaan! Wij kregen daar natuurlijk een prachtige film van te zien. Zo indrukwekkend.

En wat Joyce ons hiermee wilde leren is dat we het niet alleen hoeven te doen. Dat hulp vragen aan iemand die wel kan zien ook een oplossing is.

Misschien ken je het motto ‘Alleen ga je sneller, samen kom je verder’?

Volgens Joyce klopt deze niet. Want het is namelijk ‘Samen ga je sneller en samen kom je verder!’

Ik zie het zoveel ondernemers continue doen. Ik doe het zelf wel even, want dan is het zo gedaan. Maar als het je core business niet is, doe je er altijd langer over. En de vraag is of het net zo goed wordt als wanneer je de hulp inschakelt van iemand die er verstand van heeft.

Als Joyce alleen was gaan rennen, dan was het haar waarschijnlijk niet gelukt. En had ze er zeker veel langer over gedaan.

En dat is gelijk een mooi bruggetje naar de andere persoon die er op het event was.

Ze weet wel wie ze vraagt hoor. 😉 Dat was namelijk illusionist Jan Reinder. Misschien ken je hem wel.

Zijn optreden was ook echt indrukwekkend. Maar er was een moment die mij een prachtig inzicht gaf.

Dit was trouwens geen illusie maar ging meer over de kracht van je gedachten.

Hij was op zoek naar de oudste dame uit het publiek. En hoe bijzonder, er was gewoon een onderneemster van 66 jaar! Dat is al een applaus waard.

Er stond een tafel met tafellaken en borden erop klaar.

De vraag was of zij het tafelkleed eronder vandaan kon trekken zonder dat de borden eraf zouden vallen.

Ze wilde het natuurlijk wel proberen, maar ze had er eigenlijk geen vertrouwen in dat dit zou lukken.

Ze mocht de beweging een keer oefenen en toen vroeg hij aan de zaal of wij dachten dat het haar zou lukken.

Hoe lullig het ook is, niemand geloofde erin. Zij zelf ook nog steeds niet.

Dus hij vroeg ons tips.

Er werd van alles geroepen.

“Ze moet het sneller doen”
“Meer afstand nemen”
“Naar beneden bewegen”

Op basis van deze tips mocht ze de beweging nog een keer oefenen.

Haar houding en afstand waren nu goed, maar die snelheid was er nog niet.

Het moest 5 keer zo snel.

Hij gaf haar nog wat tips over waar ze het kleed precies vast moest houden.

En toen vroeg hij of ze geloofde dat er meer snelheid in zat.

Ze was er zelf nog niet van overtuigd, maar ze wilde het nog steeds wel proberen.

Jan vroeg of we nog een idee hadden om ervoor te zorgen dat ze meer vertrouwen kreeg.

De hele zaal riep ‘aanmoedigen!’

Dus wij moesten gaan klappen en het tempo steeds meer opvoeren en haar steeds luider aanmoedigen.

Jan telde af van 3, 2, 1…

En hoppa, het kleed was eraf en alle borden stonden nog netjes op zijn plek!

Ze kon het!! Echt kippenvel all over the place!

Hoe bijzonder.

En wat wilde hij ons hier mee laten zien.

Dat je met een beetje hulp en aanmoediging van iemand anders veel verder komt dan je zelf ooit gedacht had.

Deze vrouw dacht vooraf dat het haar niet ging lukken. Maar door onze tips en onze aanmoedigende woorden lukte het wel. Hoe bijzonder is dat?

Het grappige is dat wij ondernemers altijd maar denken dat we alles zelf moeten doen.

Ik maak me daar zelf ook schuldig aan.

Ik wilde even geen business coach meer, omdat ik nu zoveel had gevolgd bij verschillende coaches. Nu moest ik het wel zelf kunnen…

En ik zie dit ook heel veel om me heen gebeuren bij andere ondernemers.

Maar door het inzicht wat ik kreeg tijdens het event weet ik dat ik het helemaal niet zelf hoef te kunnen en dat ik waarschijnlijk veel verder kom met de hulp van iemand anders.

En dat geldt natuurlijk ook voor jou.

Vind je content maken niet leuk, kost het je veel moeite… ga dan een keer een hele dag samen zitten met iemand die daarin gespecialiseerd is.

Je creëert niet alleen veel meer content tijdens zo’n dag, maar het is ook nog eens van een veel beter kwaliteit. Want het is de expertise van die persoon.

Vind je boekhouding en administratie niet leuk, huur iemand in die het voor je doet. Toen ik dat voor het eerst deed had ik het idee dat mijn accountant mij juist geld opleverde in plaats van dat hij mij geld kostte.

Want ken jij echt alle regelingen die je kan toepassen op jouw administratie? Ik dus blijkbaar niet.

En natuurlijk geldt dat ook voor je website. Je kan het zelf gaan proberen, maar dan doe je er veel langer over en de vraag is of hij wel echt goed is.

Want websites bouwen en ze ook zo bouwen dat ze verkopen opleveren is niet jouw expertise en dat is logisch want jij bent ergens anders heel goed in. En dat is oke! Ieder zijn eigen talenten.

Dus laat dit voorbeeld hierboven jou ook inspireren en kijk op welk vlak jij denkt, ik doe dit eigenlijk wel, maar ik vind het niet leuk of is het eigenlijk wel goed genoeg?

Ga iemand zoeken die jou hierbij kan helpen. Die het voor je kan doen of die je de juiste tips en het vertrouwen kan geven, zodat het resultaat nog beter is dan jij ooit had durven hopen!

En is dat wat jij niet leuk vindt iets met marketing en websites? Laten we dan een gesprek inplannen om te kijken of ik de juiste persoon ben om jou te helpen.

Wil jij nu doorpakken? 

En alles leren over een website die klanten oplevert? 

Doe dan deze 3-delige videotraining: 

“Hoe maak je zelf een website die klanten oplevert?”

Je krijgt drie video’s met 3 verschillende thema’s. Na deze training weet jij precies wat jouw website nodig heeft, zodat hij voor je gaat werken. Een website die jouw potentiële klant snapt en die ze, door de juiste opbouw, automatisch door de website heen begeleid, waarna ze ook echt klanten willen worden!

Verder lezen? Check de best gelezen berichten

Wat is een goede menustructuur voor je website?

Wat is een goede menustructuur voor je website?

Wist je dat bijna 40% van de website bezoekers afhaakt als het menu op je website onduidelijk is? Het is super belangrijk om een goede navigatiestructuur op je website te hebben. Een menu dat direct in beeld is en dat de bezoeker meteen begrijpt. Als jouw bezoekers er...

Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format

Hoe maak je een goede salespage? + GRATIS: Salespage format

Wat is een goede tekstopbouw voor je salespage of website? Ik merk dat veel van mijn klanten het lastig vinden om hun website goed op te bouwen qua tekst. De ene klant wil veel teveel vertellen, sommigen gebruiken veel te veel bullets en anderen veel te uitgebreide...

Hoe krijg je steengoede reviews

Hoe krijg je steengoede reviews

Ik zie het zo vaak op websites. “Ze is zo lekker spontaan” of "hij wist precies wat ik wilde" is nietszeggend. Heel lief dat het wordt gezegd, maar geen reden voor een bezoeker van jouw website om jouw product of dienst te kopen. Hoe krijg je dan wel testimonials waar...